Jak zadbać o kręgosłup, by cieszyć się dłuższym zdrowiem?

Po pierwsze – prawidłowa waga


Dla naszego kręgosłupa ważna jest nasza masa. Już lekka nadwaga może wpłynąć na nieprawidłową postawę, a przy większej otyłości jesteśmy narażeni na poważne wady. To zaś rzutuje na jego poprawne funkcjonowanie. Większa waga sprawia również, że pojawia się większy nacisk między kręgami. Dlatego też ważne jest przede wszystkim stosowanie się do prawidłowej diety, a także zażywanie codziennego ruchu. Przy odpowiedniej wadze ryzyko wystąpienia bolesnych chorób kręgosłupa jest dużo niższe.

Kręgosłup lubi aktywność fizyczną

W obecnych czasach spędzamy dużo czasu na siedzeniu – zarówno w pracy, jak i w domu. Nasze ciało jednak wymaga codziennego ruchu – nie inaczej jest z kręgosłupem. Mięśnie grzbietu, jak i brzucha pomagają w utrzymaniu prawidłowej postawy. Stąd też codzienna aktywność jest ważna – nie mniej istotne jest też to, by jednak kręgosłupa nie przeciążać. Zwyrodnienia bowiem mogą się pojawić także w przypadku jego przeforsowania.

Prawidłowe postawy

Jeśli jesteśmy zmuszeni przesiadywać godziny przed komputerem, warto zadbać o prawidłową postawę ciała. Ergonomiczne krzesło to jedno, ale dbanie o podstawowe zasady, jak nie garbienie się, czy niekrzywienie to podstawa. W przypadku pracy fizycznej, wymagającej nieco wysiłku, prawidłowa postawa jest nie mniej ważna – to, w jaki sposób dźwiga się ciężary, nie pozostaje obojętne dla odcinka lędźwiowego. Dlatego też, jeśli jesteśmy zmuszeni podnosić ciężary, należy je unosić siłą nóg. Dźwiganie masywnych obiektów na wyprostowanych kolanach jest prostą drogą do kontuzji.

Dodatkowe wsparcie dla kręgosłupa

Czasem też warto zainwestować w dodatkowy sprzęt, jakim jest pas wzmacniający kręgosłup. Tego typu akcesoria stosuje się głównie przy rehabilitacji, jednak warto po niego sięgnąć już przy pierwszych objawach bólu w okolicach odcinka lędźwiowego. Pozostaje jednak pytanie, jaki pas na ból pleców wybrać. Na rynku można spotkać się z najróżniejszymi sprzętami tego typu. Który z nich jednak jest najlepszy? Zarówno przez specjalistów, jak i przez wielu zadowolonych użytkowników proponowane są pasy firmy Disk Dr, a wśród nich wyjątkowo skuteczny w swoim działaniu Lumbatrac WG 50, który można zobaczyć pod adresem http://www.diskdr.pl/wg50double.htm .
Z tego wzmacniającego kręgosłup pasa można korzystać zarówno przy występowaniu lekkiego, jak i silnego bólu odcinka lędźwiowego. Noszenie pasa na ból pleców skutecznie odciąża kręgosłup, poszerzając przestrzeń międzykręgową średnio o 3 mm, dzięki czemu zmniejsza się nacisk pomiędzy nimi, a sam odcinek lędźwiowy jest ułożony w poprawnej postawie. Jeśli chcemy zadbać o swoją sprawność i zdrowie na okres późnej dojrzałości, warto zadbać o kręgosłup. Jego sprawność i brak bólu pozwolą nam cieszyć się w spokoju złotymi latami naszego życia.
Sklep online SKLEP ONLINE