Codzienne bóle kręgosłupa - jak je zwalczać?

Odpoczynek i relaks

W przypadku bólu warto przygotować sobie ciepłą kąpiel z dodatkiem aromatycznego olejku. W wannie można spędzić kilkanaście minut, relaksując się. Powinno to przynieść ulgę w bólu. Sposób ten sprawdzi się zwłaszcza w sytuacjach, gdy ból powstał na skutek stresu i związanego z nim napięcia mięśni pleców. Ciepło złagodzi jednak również ból innego pochodzenia. W miarę możliwości dobrze jest położyć się, aby odciążyć kręgosłup. Najlepiej przyjąć pozycję leżącą na plecach, z nogami ugiętymi w kolanach. W innym przypadku można również zastosować kompres rozgrzewający. A jeśli ciepło nie działa? Można wówczas spróbować w drugą stronę, a więc użyć kompresów chłodzących.

Uważność w codziennych pracach

Aby nie ryzykować nasilenia bólu, warto zwrócić uwagę na kilka kwestii, jeśli chodzi o codzienne zajęcia. W przypadku pracy siedzącej, przede wszystkim dobrze jest skontrolować swoją postawę przy biurku. Garbienie się, pochylanie nad klawiaturą czy przechylanie na boki nie służy naszym plecom. Również w przypadku prac domowych trzeba pamiętać o kilku kwestiach. Nie powinno się pochylać przy odkurzaniu, prasowaniu czy wyjmowaniu prania z bębna pralki. Odkurzacz musi mieć odpowiednio długi uchwyt, do prasowania warto obniżyć deskę i usiąść, a przy pralce - przykucnąć, zamiast się pochylać. Warto też pilnować tego, aby nie nosić torebki czy plecaka na jednym ramieniu.

Profesjonalna pomoc

W przypadku, gdy trudno poradzić sobie z bólem samemu, należy sięgnąć po pomoc specjalistów. Można zdecydować się na wizytę u lekarza czy fizjoterapeuty i poddać się masażom. Warto również postawić na łagodzenie bólu podczas codziennej pracy, na przykład z zastosowaniem pasa Lumbatrac™ WG 50. Przeznaczony jest on dla osób, cierpiących na bóle przewlekłe w okolicy lędźwiowej. Dzięki zastosowanej tu technologii pionowego naporu powietrza ból zostaje uśmierzony, a przestrzenie między kręgami ulegają poszerzeniu, co znosi ucisk. Osobom, zmagających się z bólem w odcinku szyjnym ulgę przyniesie pas Cervitrac™ CS 300, który zapewni wygodne podparcie szyi.

Dbanie o komfort - nie tylko w pracy

Postawa to jedno, ale to, na czym siedzimy, również ma znaczenie. Do pracy przy biurku dobrze jest mieć ergonomiczne, odpowiednio wyprofilowane krzesło. Dzięki temu plecy będą właściwie podparte. Pod lędźwie można podłożyć małą poduszkę. Dla kręgosłupa ważne jest również to, w jakiej pozycji i na jakim materacu śpimy. Nie może on być zbyt miękki, aby plecy nie były nienaturalnie wygięte. Musi jednak uginać się o kilka centymetrów, aby dobrze podpierać ciało. Trzeba również zadbać o odpowiednią poduszkę. Na tych akcesoriach nie warto oszczędzać, jeśli chce się mieć zdrowy kręgosłup.

Bóle pleców nie muszą być stałym towarzyszem życia. Zmiana niektórych nawyków może sprawić, że ból ulegnie złagodzeniu lub nawet całkowicie ustąpi. Warto zawczasu wiedzieć, jak sobie z nim radzić i gdzie w razie potrzeby szukać odpowiedniej pomocy.

Sklep online SKLEP ONLINE